0 تا 100 راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

راهنمای طراحی فروشگاه اینترنتی طراحی سایت فروشگاهی ( فروشگاه اینترنتی ) یک سایت است که دقیقا مثل یک فروشگاه فیزیکی محصولات و خدمات متنوعی را برای فروش عرضه می کند.

مخاطبان پس از ورود به فروشگاه اینترنتی کالاهای مورد نظر خود را بررسی و سپس سفارش می دهند. پس از تکمیل سفارش هزینه اجناسی که طریق خرید اینترنتی انجام شده است اقدام به پرداخت می کنند.

پرداخت های متنوعی در فروشگاه اینترنتی داریم یکی از اصلی ترین آن پرداخت آنلاین است اما روش های دیگر پرداخت در فروشگاه اینترنتی مثل کارت به کارت یا پرداخت نقدی توسط مامور پست در زمان تحویل کالا می باشد.

پس از مشاهده و تایید سفارش توسط مدیر فروشگاه اینترنتی با هماهنگی های صورت گرفته مامور پست کالا را در محل فروشنده تحویل و به دست مشتری می رساند.

فروشگاه اینترنتی اصلی ترین ارتباط بین خریدار و فروشنده در بستر تجارت اینترنتی می باشد. فروشگاه اینترنتی از طریق طراحی سایت فروشگاهی راه اندازی و امکان خرید محصولات یا خدمات را به صورت آنلاین فراهم می کند.

در فروشگاه اینترنتی فرقی نمی کند که محصول یا خدمات شما به صورت مجازی یا فیزیکی باشد چون فروشگاه اینترنتی شما بدون محدودیت راه اندازی می شود و از این طریق در نهایت فروش کسب و کارتان افزایش پیدا می کند.

طراحی فروشگاه اینترنتی با پلتفرم های مختلفی راه اندازی می شود اما قابلیت های آن ها باهم بسیار فرق دارند.

  • اضافه کردن و نمایش کالا
  • ایجاد سبد خرید
  • اتصال به سیستم بانکی ( درگاه پرداخت اینترنتی )
  • اتصال به سیستم پست (  شرکت ملی پست )
  • پیگیری سفارش توسط خریدار و ارسال سفارشات توسط فروشنده کسب و کار
  • گزارشات لحضه ای فعالیت های کاربران
  • ارسال ایمیل یا پیامک بعد از ثبت سفارش

و کلی قابلیت های متنوع دیگر که طبق نیاز شما باشد که در فروشگاه اینترنتی این قابلیت های متنوع پیاده سازی می شود.

مزایای فروشگاه اینترنتی

مزایای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی مزایاهای زیادی را دارند هم برای خود فروشنده و هم برای مخاطبان کسب و کار شما. خرید اینترنتی تمایل مشتریان را برای خرید از فروشگاه اینترنتی شما را زیاد تر می کند.

با و جود اینکه مشتریان تمایل زیاد به خرید اینترنتی در عصر امروز دارند اما در مورد ارائه اطلاعات شخصی خود مثل کارت اعتباری یا کارت بانکی شما تردید دارند.

شاید نبود نماد اعتماد الکترونیکی منجر به این شود که مشتری خریدی از فروشگاه اینترنتی شما انجام ندهد.

بنابراین یکی از اصلی ترین روش های جذب اعتماد مشتری نماد اعتماد الکترونیکی می باشد که جذابیت بیشتری برای فروشگاه اینترنتی شما را دارد.

مهم ترین مزایای خرید از فروشگاه های اینترنتی چیست؟

  • دسترسی بدون محدودیت زمانی
  • بدون محدودیت مکانی
  • دسترسی در همه جا
  • ارتباط مستقیم با کاربران
  • امکان چند فروشندگی
  • امکان مقایسه محصولات
  • بدون محدودیت برای تعداد مشتریان
  • حق انتخاب طبق سلیقه
  • کاهش هزینه برای کسب و کار های فیزیکی و اینترنتی
  • دوست دار محیط زیست
  • افزایش فروش بیشتر برای کسب و کار ها

ویژگی های فروشگاه اینترنتی
ویژگی‌ های فروشگاه اینترنتی

بعضی از امکانات جذاب اختصاصی در فروشگاه اینترنتی:

۱- دسترسی آسان و امکان جستجو بدون محدودیت: یکی از اصلی ترین برای افزایش فروش کسب و کار سئو فروشگاه اینترنتی می باشد.
سئو فروشگاه اینترنتی با توجه به کلمات کلیدی شما که می خواهید سایت خود را در صفحه اول گوگل برای کاربران به نمایش بگذارید این یک روش جذاب و کاربردی برای افزایش فروش است.

بروزسانی مداوم محتوا: شاید محصول یا خدمات جدیدی برای ارائه به مشتریان خود دارید یا اینکه محصول یا خدماتی را در فروشگاه اینترنتی می خواهید تغییر دهید.

در هر لحضه و هر مکان شما می توانید به فروشگاه اینترنتی خود دسترسی پیدا کنید و محتویات آن را بروزسانی کنید.

ارتباط سریع و آسان بدون محدودیت: هر کاربر که وارد فروشگاه اینترنتی شما می شود از طریق راه های ارتباطی متفاوتی می تواند به صورت مستقیم با شما در ارتباط باشد.

یکی از جذاب ترین ارتباط آسان و بدون محدودیت چت آنلاین با کاربران هست که در لحضه می توانید با آن ها در ارتباط باشید.

پردازش اطلاعات: این امکان در فروشگاه اینترنتی وجود دارد که اطلاعات مشتریان خود را به صورت آنلاین دریافت کنید و به طور خودکار در در سرور پردازش می شود و در نتیجه سریعا به مشتری خدمت رسانی می شود.

اصلی ترین مزیت فروشگاه اینترنتی وابسته نبودن به مکان فروشنده است. چون مشتریان از هر جا و هر زمان می توانند فقط با دسترسی به اینترنتی خرید آنلاین و بدون دردسر انجام دهند.

ورود به مرز تجارت اینترنتی بدون محدودیت یکی از جدیدترین مدل تجارت برای مشتریان است که فرصت انتخاب راحت تر و دقیق تر و برای فروشندگان تجارت با سطح مشتری بیشتر را به وجود می آود. اما تجارت اینترنتی به اینجا ختم نمی شود!

 فرق فروشگاه فیزیکی با فروشگاه اینترنتی

فرق فروشگاه فیزیکی با فروشگاه اینترنتی در چیست؟!

به طور معمول سیستمی برای دریافت سفارش از مشتریان به عنوان سبد خرید مجازی در فروشگاه اینترنتی وجود دارد که می توان سفارش ها را در آنجا ثبت نمود.

فروشگاه های اینترنتی پیشرفته حتی سبد خرید مشتریان خود را تا ورود بعدی کاربران به سایت رو محفوظ نگه می داره و مشتری می تواند سفارش خود که تکمیل نکرده بود را دوباره از سر بگیره!

بنابراین مشتری در طی چند ساعت یا چند روز می تواند سبد خرید خود را تکمیل و سپس هزینه آن را پرداخت و محصول یا خدمات کسب و کار شما را دریافت نماید.

محصولات یا خدمات فروشگاه های اینترنتی می تواند به صورت فیزیکی یا مجازی باشد. از خدمات فیزیکی مثل فروشگاه اینترنتی پوشاک ، لوازم الکترونیکی ، خرید کتاب یا جزوه ، لوازم خانه ، خودرو و … اشاره نمود.

از خدمات مجازی می توان در فروشگاه اینترنتی به فروش موسیقی ، کتاب یا جزوه الکترونیکی ، فیلم و سریال و هرنوع خدمات مجازی دیگری اشاره نمود.

اشتباهات در تجارت اینترنتی

اشتباهات رایج ضررهای گزاف در تجارت اینترنتی:

فروشگاه اینترنتی هیچ تفاوتی با فروشگاه فیزیکی ندارد چه از نظر مدیریت و سرمایه گذاری در کسب و کار تان. همانطور که یک فروشنده برای راه اندازی فروشگاه فیزیکی در یک مرکز خرید باید هزینه های بسیار زیادی کند.

حتی بعد از راه اندازی فروشگاه فیزیکی فروشنده این هزینه را مدام باید انجام بدهد. ولی فروشگاه اینترنتی اینطور نیست! چون شما هیچ هزینه اضافی در عرضه محصولات یا خدمات تان ندارید و به عبارتی سود خالص بدون محدودیت خواهید داشت!

فروشگاه اینترنتی مثل فروشگاه فیزکی نیاز به امنیت دارد. همانطور که یک فروشنده برای امنیت فروشگاه فیزکی خود هزینه های بسیار زیادی می کند مثل راه اندازی دوربین مداربسته ، راه اندازی دزدگیر و … دارد.

اما در دیگر شرکت ها برای تجارت اینترنتی هزینه های بسیار بالا از شما می گیرند و باعث بیشتر شدن خرج های اضافی می شود.

در فروشگاه اینترنتی نگران این هزینه ها قائدتا نباید باشید چرا که در طراحی فروشگاه اینترنتی کیانز وب امنیت تجارت اینترنتی شما کاملا حفظ خواهد شد و نیازی به خرج های اضافی ندارید.

سئو تبلیغ تجارت اینترنتی

آیا فروشگاه اینترنتی نیاز به تبلیغ دارد؟

فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید اما یکی از اصلی ترین دغدغتون این هست که فروش داشته باشید و مشتریان از فروشگاه اینترنتی شما خرید خودشان را انجام بدهند.

مسلما بعد از راه اندازی کامل فروشگاه اینترنتی شما نیاز به تبلیغات دارید اما از روش درستش!

روش های تبلیغات متفاوتی در تجارت اینترنتی داریم. یکی از اصلی ترین و درست ترین روش های تبلیغات برای سایت یا فروشگاه اینترنتی سئو است.

سئو به معنی بهینه سازی سایت یا فروشگاه اینترنتی برای موتور های جستجو است. اگر دقت کرده باشید به عنوان مثال برای ( خرید کفش آدیداس ) در گوگل سرچ می کنیم و در نتایج گوگل به لینک های صفحه اول گوگل مراجعه می کنید.

طبق آمار جهانی کاربران به لینک های صفحه اول گوگل اعتماد بیشتری دارند و به خرید می پردازند. اما چرا فروشگاه اینترنتی شما در کلمات کلیدی کسب و کارتان لینک اول در گوگل نباشد!

سئو قوانین به خصوص خودش را هم دارد. سئو چقدر طول می کشه؟ اگر صادقانه بخواهیم به سوال پاسخ بدهیم. بستگی به نوع درجه کلمات کلیدی شما دارد.

پس سئو کلاه سفید در کلمات کلیدی مورد نظر شما ممکن است چند ماه طول بکشد که در صفحه اول گوگل ، تجارت اینترنتی خود را مشاهده کنید.

خیلی از کاربران در خصوص سئو از دیگر شرکت ها مشاوره می گیرند. اما نتیجه مشاوره با دیگر شرکت ها چیست؟

سایت شما را در ۱ ماه در صفحه اول گوگل بالا می آوریم!!!!

اگر به این پاسخ برخوردید سریعا گوشی را قطع کرده و به ادامه کار خود پردازید!

البته مورد داشتیم که سایت شما رو در ۱ هفته در گوگل بالا می آوریم‌!!!!

خب دقیقا این مثل  کلاهبرداری چند میلیونی و … می باشد. اینجور شرکت ها از ( سئو کلاه سیاه ) استفاده می کنند. سئو کلاه سیاه شاید شاید سایت شما رودر ۱ ماه به صفحه اول گوگل بیاورد.

اما مطئمننا یک چیزی پشت این ماجراست. خب پس با دقت با من همراه باشید.

سئو کلاه سیاه یا همان Black Hat Seo ( کسب رتبه های بالا با روش های غیر قانونی ) می باشد.

اگر از روش سئو کلاه سیاه در سایت شما انجام شود به جریمه های گوگل مثل: پرداخت هزینه های گزاف به گوگل ، بی اهمیت شدن ربات گوگل در سایت شما ، صدمه زدن به رتبه سایت شما ، و کلی موارد دیگر هستند که به تجارت اینترنتی شما لطمه می زنند.

پس سئو کلاه سیاه را اصلا پیشنهاد نمی کنم. اگر واقعا قصد دارید قوانین گوگل را نقض نکنید و صدمه به تجارت اینترنتی خود نزنید انجام سئو کلاه سفید رو به شما پیشنهاد می کنم.

خب سئو کلاه سفید یا همان White Hat Seo دقیقا چیه؟‌!

سئو کلاه سفید به مجموعه ای جذاب از تکنیک های اصلی بهینه سازی سایت گفته می شود که هم با قوانین و ضوابط موتور های جستجو مثل گوگل مطابقت استانداردی را دارد.

در سئو كلاه سفید تلاش می کنیم که با حفظ شرایط و قوانین و تکنیک های جذاب از گوگل عزیزمان به عبارتی تعریف شده است را انجام بدهیم.

قائدتا سئو کلاه سفید در روش تبلیغ در تجارت اینترنتی می تواند موثر و کاربردی باشد و شاهد فروش بیشتر در کسب و کارتان خواهید بود.

پیشنهاد می کنم برای درک کردن بهتر سئو كلاه سفید در صفحه سئو کیانز وب را مشاهده کنید.

خلاصه و جمع بندی مقاله:

در چند سال پیش شاهد آن بودیم که بسیاری از شرکت و موسسات تجاری ، فرهنگی و … یا اشخاص حقیقی جهت معرفی تجارت خود از کاتالوگ ها یا کتابچه هایی استفاده می کردند که در طول سال به تغییرات یا چاپ جدید برای معرفی کسب و کار خود می شدند.

در تجارت ها معمولا برای ارتباط با مشتریان خود از طریق آدرس پستی ، شماره تلفن یا فکس استفاده می کردند.

با عمومی شدن و گسترش تجارت اینترنتی اغلب شرکت ها و موسسات با ایجاد

یا فروشگاه اینترنتی و با استفاده از امکانات اینترنت به معرفی و تبلیغ به برقراری با مشتریان خود پرداختند.

هم اکنون تنها با یک کلیک مشتریان می توانند محصولاتشان را باهم مقایسه کرده و پاسخ های نیاز خود را در چند ثانیه دریافت کنند.

مسلما دیگر نیازی به رانندگی تا فروشگاه مورد نظر و پارک یا در صف انتظار اتوبوس و چانه زدند با فروشندگان نیست.

حتی در مواردی مشتریان می توانند قیمت های مدنظرشان برای نوع محصول یا خدمات خود را تعیین کنند. مثل هتل و بلیط هواپیما تا عرضه کنندگانی که می توانند شرایط خرید را برای مشتریان خود فراهم کنند و با اون تماس بگیرند.

البته بازاریابی ارجاعی برای مشتریان کاربرد بیشتری دارد. مثلا معرفی تجارت اینترنتی شما می تواند سود برای مشتریان داشته باشد.

چرا که مشتریان به ازای هر معرفی فرد برای تجارت اینترنتی شما می پردازند تا تخفیف بیشتری بگیرند و حجم خریدشان بیشتر باشد.

از دیدی دیگر امروزه مشتریان می توانند تقریبا هر آنچه که نیاز دارند از طریق اینترنتی سفارش بدهند. مشتریان قادر هستند این نوع خدمات یا کالا ها را از دیگر شهر ها و سرتاسر جهان سفارش دهند که این خدمت برای مردمان کشور های دیگر با قیمت های بالا سرو و کار دارد.

به این عنوان که مشتریان در کشورهای با هزینه و قیمت بالا می توانند سفارش خدمات یا کالایی که مورد نیازشان است بپردازند تا به کشور های ارزان تر از میزان هزینه خود کاهش دهند. دقیقا ورود به مرز تجارت اینترنتی بدون محدودیت!

پست بعدی

نظر بدهید

دلیل باز پرداخت

";