راهنمای طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی

تاثیر فروش در طراحی فروشگاه اینترنتی امروزه با گسترش اینترنت در کنار گسترش فرهنگ خرید اینترنتی در فروشگاه اینترنتی سبب افزایش تقاضا برای طراحی فروشگاه اینترنتی در عصر حاضر شده است که تعدد فروش ها و معرفی اختصاصی برند تجاری شما خواهد شد.

اما به چند سوال در ذهنمان ایجاد شده است پاسخ دهیم.

۱-  چگونه یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای راه اندازی کنیم؟
۲- برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی به چه نکته هایی باید توجه داشته باشیم؟

طراحی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی که همانطور از نامش پیداست به نوعی فروشگاه مجازی می باشد اما فقط در بستر اینترنت فعالیت و از این طریق به کسب درآمد دلخواهمان می رسیم.

تاریخچه ایجاد فروشگاه اینترنتی در ایران به زمان انتشار اولیه فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می توان اشاره کرد که در دهه ۸۰ شمسی این فروشگاه فعالیت خود را آغاز کرده.

البته در اینجا باید ذکر کرد اولین فروشگاه اینترنتی بین المللی توسط فروشگاه اینترنتی آمازون ایجاد گردید و بعد ها این روند در کشور های بسیار زیادی به اجرا گذاشته شد.

یکی از مشکلات اساسی و اولیه راه اندازی فروشگاه اینترنتی نحوه جلب اعتماد مشتری به فروشگاه اینترنتی است که بسا بسیاری از مردم به دلیل کلاهبرداری هایی که انجام شده بر این باور هستند که فروشگاه های اینترنتی قصد کلاهبرداری دارند.

به این صورت که قیمت بالا عرضه می کنند. اما خوشبختانه طی سال های اخیر اعتماد مردم به این فروشگاه های اینترنتی تا حدود زیادی افزایش پیدا کرده و خرید های خود را بیشتر مواقع به صورت آنلاین بدون هیچ دردسری انجام می دهند.

صفر تا صد راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی

گسترس فرهنگ خرید اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی بنا بر طراحی این فروشگاه های اینترنتی در چند سال گذشته شده است.
اما باید توجه داشته باشیم که در دنیای بی حد و مرز دیجیتال رقبت های قدرتمندی وجود دارند که ما باید با آن ها رقابت کنیم و فضای آزمون و خطا قائدتا فراهم نیست.

چرا که کوچکترین خطا شکست ما و از بین رفتن وقت و هزینه برای ما در پی خواهد داشت. بنابر این چنانچه قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید با کارشناسان مجرب کیانز وب ارتباط داشته باشید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند و به دنیای دیجیتال قدم جدیدی بر دارید.

طراحی فروشگاه اینترنتیصفر تا صد طراحی فروشگاه اینترنتی

۱- چه چیزی می خواهید در فروشگاه اینترنتی به فروش بگذارید!؟

اولین قدم در مرحله راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که چه کاری را انجام و چه محصولی را به مشتری کسب و کار خود عرضه کنید.

توجه داشته باشید که ابتدایی ترین سوال در هر کسب و کار فیزیکی یا آنلاین است که می خواهید به مشتری چه خدماتی را ارائه دهید.

این مورد در راه اندازی فروشگاه فیزیکی و فروشگاه اینترنتی صادق است.

الف) بسته به علایق و توانایی خودتان محصولاتی را گلچین و برای فروش انتخاب کنید!

برای فروش محصولات کسب و کار تان بر اساس علایق و توانایی خود قدم بر دارید. به طور مثال اگر در زمینه صنایع چوبی فعالیت می کنید
می توانید یک فروشگاه اینترنتی صنایع چوبی راه اندازی کنید یا اگر طراحی لباس یا خیاطی می کنید فروشگاه اینترنتی طراحی و فروش لباس ایجاد و در نهایت از این روند محصولات خود را بارگذاری و به فروش بگذارید و با مشتریان خود در هر لحضه می توانید به صورت آنلاین ارتباط بر قرار کنید.

ب) در پی ایجاد کسب و کاری باشید که هنوز کسی آن را راه اندازی نکرده باشد!
پس از علایق و توانایی در انتخاب محصولات کسب و کار تان این نکته اهمیت بسیار بالایی دارد که هنوز به طور کامل توسط رقبا راه اندازی شده است یا خیر چرا که در غیر این صورت شما شکست خواهید خورد.

به طور مثال اگر در طراحی فروشگاه اینترنتی لباس یا صنایع چوبی و … رقبای بسیار زیادی دارید با سابقه طولانی مدت به فعالیت هستند درصد موفقیت شما به طبع کمرنگ تر می شود پس به دنبال کسب و کاری باشید که هنوز راه اندازی نشده باشد!

شما بنابر توانایی و علایق خود می توانید با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند شریک بشوید یا همکاری داشته باشید.

اگر همچنان برای طراحی فروشگاه اینترنتی مصمم هستید باید در نظر بگیرید که چه ویژگی های اختصاصی به مشتریان خود ارائه کنید و مشتریان را به فروشگاه اینترنتی تان سوق دهید.

۲- شناخت مشتریان هدف و جذب آن ها به فروشگاه اینترنتی خودتان!
منظور از مشتریان هدف مشتریانی هستند که شما قصد فروش محصولات تان به آن ها را دارید به عبارتی خریداران محصولات شما بیشتر از چه قشری هستند!؟

این مشتریان در واقعیت به بازار هدف کسب و کار تان را تشکیل می دهند.

به طور مثال اگر شما در زمینه طراحی یا فروش لباس زنانه فعالیت دارید می توانید به مشتریان زنان یا دختران یا حتی مردانی که به شمار می روند قصد دارند برای عزیزان خود کادو یا لباس مناسبی برای آنان بخرند.

۳- ارزیابی ایده ها برای فروشگاه اینترنتی خودتان!

پس از نکات طلایی بالا که بهش اشاره کردیم از جمله انتخاب محصولات تان و شناسایی بازار هدف تان که مشتری صرفا بازدید کنند می باشد و به تعریف و بازخورد بپردازد ولی شاید به خوبی پیش نرود و محصولات فروشگاه اینترنتی را خریداری نکند.

مسلما باید به دنبال آنان باشید که چرا مشتری اقدام به خرید محصول نکرد و چرا که هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی فروش محصول است که تعریف یا بازخورد!

درست است که این تعاریف تاثیر مثبتی بر روی مشتری می گذارند ولی هدف صرفا فروش محصول است.

دلایل احتمالی که باعث عدم خرید مشتری می شود:
  • آیا قیمتی که برای محصول خود در نظر گرفته اید مناسب است؟
  • آیا در انتخاب مشتری هدف کسب و کار خود، راه را به اشتباه رفته اید؟
  • آیا از سوی بازار و مشتری درخواستی برای خرید محصول وجود ندارد؟
  • چه عاملی سبب شده تا مشتری از فروشگاه اینترنتی شما خرید نکند؟

 

برای اینکه در راه اندازی فروشگاه اینترنتی به مشکل بر نخوریم ایده های خود را ارزیابی کنیم.

بهتر است برای این منظور مراحل زیر را طی کنیم.

الف) فروش محصولات کسب و کار تان به صورت دستی!

اگر تازه کار هستید بهتر است ابتدا مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و محصولات تان را به فروش برسانید.

در ابتدای کار الزامی نیست که شما هزینه ای برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در نظر بگیرید.

فروش دستی یا حضوری به شما و مشتریان این اطمینان را می دهد تا بدانید که آیا محصولاتی که قرار است آن را عرضه کنید برای آن مشتری وجود دارد یا خیر. و آیا مشتری حاضر است برای محصولات تان پولی پرداخت کند یا خیر.

فروش دستی به شما کمک می کند تا بتوانید مشتری هدف خود را بیشتر بشناسید.

برای فروش مستقیم در عصر تکنولوژی امروز می توانید اول از همه به شبکه های اجتماعی مختلف استفاده و از این طریق با مشتریان خود وارد معامله شوید که استفاده از این شبکه های اجتماعی هزینه ای ندارد.

ب) فروش محصول تان در سایت های مختلف دیوار، شیپور و …

اگر وقت یا حوصله ای برای فروش دستی ندارید می توانید از قابلیت فروش مجازی نیز برای ارزیابی استفاده کنید برای این منظور محصولات تان را در وب سایت های دیوار یا شیپور یا ایسام و … قرار دهید و از این طریق فروش داشته باشید.

استفاده این وب سایت ها به شما این امکان را می دهد به صورت مستقیم با مشتریان خود وارد معمامله شوید.

اما باید توجه داشته باشیم که فروش دستی یا فروش مجازی محصولات تان از طریق این وب سایت ها تنها روش اولیه برای ارزیابی ایده ها و شناخت بازار هدف است. پس از ارزیابی می بایست به فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای محصولات خود باشید.

 

۴- انتخاب سیستم مدیریت و محتوای فروشگاهی

پس از انجام تمامی مراحل بالا اگر هنوز هم تصمیم قطعی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید اولین قدم انتخاب پلتفرم فروشگاه اینترنتی است.

این سیستم به ما امکان این را می دهد که طراحی فروشگاه اینترنتی مد نظرمان و اختصاصی را در دست بگیریم.

سیستم فروشگاه ساز کیانز وب بر پایه جدیدترین تکنولوژی و استاندارد های جهانی می باشد که فروشگاه اینترنتی خود را می خواهیم راه اندازی کنیم کاملا مطابق نیاز های ما است و می توانیم آن را به دلخواه توسعه دهیم.

برای مشاوره رایگان طراحی فروشگاه اینترنتی می توانید با کارشناسان کیانز وب تماس بگیرید.

۵- استفاده از نیروی انسانی مجرب به همراه رعایت اصول سئو!

وقتی شما فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کردید قطعا برای پشتبانی یا تولید محتوا محصولات تان یا ارتباط با مشتریان خود و … نیاز به یک نیروی انسانی دارید که بتواند در همه امور فروشگاه اینترنتی خود فعالیت داشته باشد.

در استخدام خود برای فروشگاه اینترنتی به دنبال بازاریاب شبکه های اجتماعی یا گرافیست یا تولید کننده محتوا و … نیز باشید چرا که شما به این افراد برای روند بهتر و فروش بیشتر محصولات کسب و کار تان نیاز دارید. با این کار موفقیت شما در کسب و کار تان بیشتر خواهد شد.

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی تاثیر سئو یا همان SEO برای بهینه سازی فروشگاه اینترنتی بر پایه موتور های جستجو مثل گوگل می باشد.

به همین دلیل کسب و کار هایی که فروشگاه اینترنتی دارند یک بودجه اختصاصی در نظر می گیرند چرا که می دانند موفقیت در سئو موفقیت کل کسب و کار شان را در پی خواهند داشت.

سئو از اجزای اولیه و اساسی هر نوع کسب و کار اینترنتی به شمار می رود. چرا که بر اساس سئو مشتری واقعی محصولی را سرچ کرده و از این طریق موتور های جستجو نظیر گوگل به فروشگاه اینترنتی خود ارجاع داده می شود.

 

سخن پایانی طراحی فروشگاه اینترنتی!

در عصر امروز دیجیتال راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی بسته به گسترش پنهای باند اینترنت و همچنین دسترسی همگانی به اینترنتی همراه پیش از گذشته افزایش بسیار زیادی داشته است.

به طوریکه ما به دلیل گسترش فرهنگ خرید اینترنتی با افزایش تقاضا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی روبرو هستیم.

به طبع راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز به پیش شرط هایی در پی دارد که ما در این بخش به بعضی از فاکتور های مهم آن اشاره داشتیم.

اگر همچنان شما نیز قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را دارید با کارشناسان مجرب کیانز وب به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته در خدمت شما هستند و می توانید ارتباط برقرار کنید.

پست بعدی

نظر بدهید

دلیل باز پرداخت

";